Dobiega końca remont dachu na zabytkowej lokomotywowni w Racławicach Śląskich
Lokomotywownia w Racławicach Śląskich, dwustanowiskowa, powstała w latach, w których Magistralę Podsudecką rozbudowywano o drugi tor, czyli około 1905 roku. To duży, piękny budynek, który prócz stanowisk do obsługi lokomotyw posiada też liczne biura. Obok niego znajduje się pochodząca jeszcze z XIX wieku obrotnica parowozów, jedyna w okolicy, jaka uratowana została przed rozbiórką.
W latach 90-tych ubiegłego wieku w starej lokomotywowni pracowali jeszcze kolejarze. Z wejściem w XXI wiek budynek utracił na znaczeniu i przestał być używany. Nie odśnieżano tam dachu, który niecałą dekadę temu zawalił się. Budynkowi groziła rozbiórka, nie można było tam wchodzić.
Dzięki staraniom Stowarzyszenia Miłośników Kolei Racławice Śląskie, we współpracy z kolejowym właścicielem i pewnie przy przynagleniu ze strony Konserwatora, udało się rozpocząć odtworzenie dachu. Prace te powoli dobiegają końca, a nowych dach wygląda wspaniale.
Jest wiele pomysłów na wykorzystanie gmachu po remoncie, do tematu wrócimy.
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Wtorek, 23 stycznia 2018r. godz.: 07:32. Nr wydania: 472/2018
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Modernizacja szlaku Jawor - Rogoźnica.
- Historia lokomotywowni Nysa do przeczytania w miesięczniku Świat Kolei
- Już widać efekty prac przy modernizacji dworca w Raciborzu
- Zagadkowe wykolejenie lokomotywy SU46
- Sami Swoi i Magistrala Podsudecka
- Wyremontowany dworzec w Nysie już otwarty!
- Trwają prace przy remoncie linii kolejowej Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój
- Miał być rozebrany, ale most w Nowej Cerekwii jest właśnie remontowany
- Efekt końcowy prac pomiędzy Piławą Górną, a Piławą Dolną
- Trwa remont torów pod Piławą Górną
Następne teksty:
- Powrót Wójcic na mapę kolejową
- Zaproszenie na piknik kolejowy do Racławic Śląskich - Zobacz program i jak dojechać