Galeria zdjęć
Fotografia: Lokomotywa: SU45/SP45-011
Z cyklu - z zakurzonej szafy. SU45-011 ze składem wagonów piętrowych obsługuje ostatnie wieczorne połączenie Nysa-Kędzierzyn Koźle i wyjeżdża z Racławic Śląskich. Był to PRZEDOSTATNI planowy kurs lokomotywy SU45 na odcinku Nysa-Kędzierzyn Koźle. Wtedy jeszcze PKP Przewozy Regionalne. Z okazji Beatyfikacji s.Marii Luizy Merkert do obsługi połączeń regionalnych ponownie zatrudniły kamienieckie Fiaty. Ostatni raz (jak do tej pory) na odcinku Nysa-Kędzierzyn Koźle lokomotywa SU45 pojawiła się około 17-20 stycznia 2009 roku. Była to lokomotywa SU45-147 (Wielkopolska), która z oliwkowymi wagonami piętrowymi obsłużyła pociąg Kędzierzyn-Koźle-Nysa (wyjazd z Kędzierzyna Koźla 6 rano). Jest to informacja pewna, ponieważ jechałem tym pociągiem, a wtedy CODZIENIIE dojeżdżałem do Nysy (nie pamiętam tylko dnia tygodnia kiedy to SU45-147 jechała ostatni raz od Koźla, a był to jeden przejazd w jednym z wymienionych przeze mnie dni). Po Beatyfikacji s.Marii Luizy Merkert ostatnie sprawne dwa fiaty kamienieckie: 064 i 011 zostały przekazane na północ kraju (rok 2007). Jeszcze na początku września 2007 obsługiwały one ostatni pośpieszny na podsudeckiej. Później na przełomie 2008/2009 do Kamieńca/Nysy sprowadzono z Wielkopolski SU45-147, do obsługi pośpiesznego Oleńka: Kłodzko-Nysa-Warszawa. Lokomotywa ta prawdopodobnie ulegała częstym awariom, a nie było części zamiennych, więc szybko ją odesłano. Tak jak do tej pory... skończyła się era fiatów... na podsudeckiej. | |
Lokomotywa: SU45/SP45-011 | Data wykonania Niedziela, 30 września 2007r. |
Autor zdjęcia: staszek | Publikacja: Piątek, 4 października 2013r. godz.: 20:29 |
Wyświetleń: 3059 | Stacja: |
Poprzednie zdjęcie | Następne zdjęcie |