Największy most i największa katastrofa inżynieryjna ziemi prudnickiej
Odsłaniamy przed czytelnikami naszego serwisu nieznane fakty dotyczące unikalnego mostu kolejowego w Racławicach Śląskich. Ten 132-metrowy obiekt być może jest najdłuższym mostem kolejowym w kraju o pojedynczym przęśle. Nie wszyscy jednak wiedzą, iż jest to stosunkowo młody obiekt. Wcześniej w tym samym miejscu znajdowała się kamienna konstrukcja arkadowa podobna do tej z Lewina Kłodzkiego.
Polecamy nasz nowy artykuł historyczny pod tytułem: Największy most i największa katastrofa inżynieryjna ziemi prudnickiej (cz. I)
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Czwartek, 18 czerwca 2009r. godz.: 15:40. Nr wydania: 69/2009
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Zagadkowe wykolejenie lokomotywy SU46
- Sami Swoi i Magistrala Podsudecka
- Ostatni pociąg odjechał 23 lata temu. Historia linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śl. (część II)
- Ostatni pociąg odjechał 23 lata temu. Historia linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śl. (część I)
- Miłośnicy kolei ufundowali nowy kielich mszalny - Świętujemy Dzień Kolejarza
- Zaproszenie na piknik kolejowy do Racławic Śląskich - Zobacz program i jak dojechać
- Dobiega końca remont dachu na zabytkowej lokomotywowni w Racławicach Śląskich
- Dzień Kolejarza to nie jest zapomniane święto
- Zaproszenie na piknik kolejowy do Racławic Śląskich
- Wiemy coraz więcej o pikniku kolejowym w Racławicach Śląskich